Positieve gezondheid!

Door Silvie Schreurs op 10 april 2024

www.horstaandemaas.nl/stillestrijd

Van 8 t/m 22 April staat de “Stille Strijd” op het Gasthoesplein. Een kunstproject van een ingedoken jongere waarmee kunstenares Sazza van het Power of Art House het taboe op depressie en zelfdoding onder jongere wil doorbreken. Dat zelfmoord onder jongere doodsoorzaak nummer 1 is geworden maakt het voor de PvdA des te belangrijk om aandacht te blijven vragen voor positieve gezondheid van onze inwoners!

Het hebben van donkere gedachtes moet geen stille eenzame strijd zijn. Dat de zorg onder druk staat, dat weten we allemaal. Dat maakt dat we elkaar des te harder nodig hebben om ook onze donkere gedachtes met elkaar te mogen delen. Het kunstproject biedt ons een aanzet hierin want positieve gezondheid is zeker niet vanzelfsprekend!

Als (burger)raadsleden hebben wij een voorbeeldfunctie naar u als inwoners. Naast de verschillen die belangrijk zijn om ons te kunnen onderscheiden van elkaar, moeten we niet vergeten dat de kracht zit in het samen vinden van onze overeenkomsten. Dat geldt voor u als inwoners maar zeker ook voor ons als fracties. Als PvdA hebben wij dan ook alle fracties uitgenodigd om inwoners moed en kracht mee te geven om door te groeien tot een zonnebloem die ook in donkere dagen rechtop kan blijven staan. Zaterdag 13 April van 2 tot 3 uur zullen wij met alle fracties aanwezig zijn rondom het Gasthoesplein en in het winkelcentrum voor een oprechte ontmoeting van mens tot mens.

Zorgdragen voor positieve gezondheid is een verantwoordelijkheid van ons samen!

📷 Jan van de Riet

Silvie Schreurs

Silvie is een creatieve denker en duizendpoot uit Grubbenvorst. Moeder van drie kinderen en in het dagelijks leven maatschappelijk werker bij Incluzio Sociale Basis. In haar vrije tijd is ze vrijwilliger bij het Sint Nicolaas comité en neemt ze plaats in de jury van het liedjeskonkoer van carnavalsvereniging GMV de Plaggenhouwers.

Meer over Silvie Schreurs