Ons plan voor een eerlijker en socialer Horst aan de maas.

Ons plan voor een eerlijker en socialer Horst aan de maas.

Horst aan de Maas is een fantastische gemeente. Als wethouder ontmoet ik dagelijks gepassioneerde inwoners en ondernemers die zich met ziel en zaligheid inzetten voor onze actieve dorpen en wijken. Een gemeente waar we voor elkaar zorgen en van aanpakken weten.

Maar ook een gemeente met uitdagingen. Want we willen ook over tien jaar iedereen de juiste zorg kunnen bieden. We willen dat iedereen in een woning kan wonen die bij hem of haar past en op de plek waar iemand zich thuis voelt. We willen dat onze wijken pareltjes zijn waar: groen, water, ontmoeten en bewegen centraal staan. We willen dat economische keuzes worden gemaakt in het belang van de lokale economie en niet voor grote investeerders. We willen dat ons landschap wordt beschermd en zelfs wordt versterkt.

‘Als PvdA Horst aan de Maas kunnen we niet wachten om die uitdagingen aan te gaan.’

Met 25 enthousiaste kandidaten. Elf vrouwen en veertien mannen. Afkomstig uit drie landen, woonachtig in dertien dorpen en dagelijks actief voor- en met onze 43.000 inwoners. Van servicemonteur tot advocaat en van leraar tot beleidsmedewerker jeugd. Wij hebben de kennis en de netwerken om Horst aan de Maas nog: mooier, gezonder en eerlijker te maken. Wij zijn er klaar voor!

Op naar een eerlijker en socialer Horst aan de Maas.

Roy Bouten
Lijsttrekker PvdA Horst aan de Maas

Lees hieronder ons volledige verkiezingsprogramma of DOWNLOAD ons plan in PDF-formaat.

Onze plannen voor:

1. Fijn samen leven in Horst aan de Maas

We leven in een prachtige gemeente. Die gemeente is zo prachtig omdat we hem samen prachtig maken. We wonen op een mooie plek, in een huis dat bij ons past.

Ons plan

2. Samen maken we Horst aan de Maas.

Horst aan de Maas kent vele inwoners die actief zijn in hun wijk of buurt. Hier past een gemeente bij die bewonersinitiatieven serieus neemt en transparant is.

Ons plan

3. Gezond leven in Horst aan de Maas.

We gaan voor gezonde inwoners die meedoen. We beschikken over passend onderwijs en er is goede en persoonlijke zorg beschikbaar.

4. Iedereen doet mee in Horst aan de Maas

Ons plan

5. Een omgeving om trots op te zijn.