Internationale Vrouwendag

8 maart 2023
๐Ÿ‘ฉ๐Ÿ‘ฉ๐Ÿป๐Ÿ‘ฉ๐Ÿพ ๐‘ฐ๐’๐’•๐’†๐’“๐’๐’‚๐’•๐’Š๐’๐’๐’‚๐’๐’† ๐‘ฝ๐’“๐’๐’–๐’˜๐’†๐’๐’…๐’‚๐’ˆ!
Vandaag, woensdag 8 maart is het de internationale dag van de vrouw. Een dag waarop รณรณk wij aandacht vragen voor de positie, rechten en emancipatie van de vrouw. Dit jaar vragen we in het bijzonder aandacht voor: menstruatiearmoede.
ย
๐Ÿ“„๐— ๐—ผ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฟ๐˜‚๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ฎ๐—ฟ๐—บ๐—ผ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ
Omdat 1 op de 10(!) vrouwen of meisjes wel eens geen geld heeft voor maandverband of tampons (menstruatiearmoede), dienden we samen met CDA Horst aan de Maas, D66-GroenLinks Horst aan de Maas en Perspectief Horst aan de Maas een motie in die het college oproept om de MenstruatieUitgiftePunten in de Gemeente Horst aan de Maas op alle mogelijke vlakken te ondersteunen. Gelukkig werd de motie met een meerderheid aangenomen. Lees de motie HIER

๐ŸŒน๐Ÿ’ง๐—จ๐—ถ๐˜๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฟ๐˜‚๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—บ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ท๐—ฒ๐˜€
Ook gingen leden van PvdA Horst aan de Maas op pad om menstruatiemandjes uit te delen aan gemeenschapshuizen. Deze mandjes, gevuld met maandverband en tampons worden in De Torrekoel in Kronenberg, De Wingerd Sevenum, LaefHoรชs America, Gasthoรชs Horst, Het Parochiehuis in Tienray, Mfc De Zwingel Melderslo en MFC Kerkebos in Swolgen op de damestoiletten aangeboden. We hebben de gemeenschapshuizen verzocht deze mandjes aan te blijven vullen.
ย
๐Ÿ‘ฉ๐Ÿปโฃ Ook de komende tijd blijven we strijden voor een eerlijker en socialer Horst aan de Maas voor meisjes en vrouwen!