NR. 5 - Kandidaat gemeenteraad

Anita Wagenaar

Over Anita Wagenaar

Mensen maken Horst aan de Maas, ik werk graag mee

Een maatschappij waarin iedereen gelijke kansen krijgt. Of je nu jong of oud, arm of rijk, gezond of beperkt bent. Waar je wieg gestaan heeft, het maakt niet uit. Een gemeente waarin iedereen mee kan doen. Eén van mijn idealen.

Ik ben Anita Wagenaar, 50 jaar geleden geboren te Rotterdam, nu bijna 18 jaar wonend in het mooie Horst aan de Maas. Vriendin van Mario, moeder van Nick en Sandro. Ik wandel graag met onze hond Tara in de bossen.

Ik ga voor een bestuur dat luistert naar wat jij te vertellen hebt, dat zich bezig houdt met de vraag “Hoe voelen we ons echt?”. En daar in participeert. Diversiteit is mooi, talenten moeten kunnen worden ontwikkeld en in hokjes denken hoort daar niet bij. Het is niet “zij” en “jullie”, Horst aan de Maas staat voor “wij en ons”.

Wat ik net zo belangrijk vind, is ons milieu. De mogelijkheden onderzoeken hoe we circulaire economie kunnen vergroten. Minder afval, minder verspilling. Onze mooie buitengebieden moeten bewaakt worden, maar ondernemers daar moeten wel ondersteund worden. Geen grootschalige veehouderij, maar er moet wel een boterham verdiend kunnen worden. Het stimuleren van regionale afname bijvoorbeeld. Koop in de regio, is mijn motto.

Kortom: Sociaal en groen, daar ga ik voor! Samen met de andere mensen van de PvdA Horst aan de Maas.