Buurtkracht: Samen energie besparen

Door Piet Berden op 2 februari 2018

Samen de buurt beter maken? Dat geeft energie!

Energie besparen is goed voor de portemonnee, voor het milieu, voor de toekomst van onze planeet en dus ook voor de toekomst van onze kinderen.Dat willen we allemaal wel. Toch komt het er vaak niet van.Maar als we er met de hele buurt de schouders onder zetten, dan lukt het wel.

In de Norbertuswijk willen Jan Brouwer, Paul Coppus, Willem Faassen en Piet Berden daar hun bijdrage aan leveren. De heren zijn van CLUB 63, die zich inzet om activiteiten te organiseren waaraan jong en oud uit de wijk kan deelnemen.

Het is hun bedoeling om verbinding tussen kinderen, ouders en andere wijkbewoners te bevorderen middels die activiteiten.

Bijeenkomst 1 februari

Op donderdag 1 februari werd in Huis van de Wijk / de Twister een informatiebijeenkomst gehouden. Met een opkomst van ruim 100 buurtbewoners is het duidelijk dat de Norbertuswijk duurzaamheid in een hoog vaandel heeft staan.  Tijdens de avond waren diverse sprekers aanwezig om de aanwezigen te informeren over duurzame energie.

Krachten bundelen

In de Norbertuswijk willen ze graag aan de slag met zonnepanelen en isolatie. Buurkracht helpt daarbij.

Allereerst met een onafhankelijke energieadviseur die onderzoek doet in de buurt. Zo werden de buurtbewoners geïnformeerd waar de beste besparingskansen liggen.

Om iedereen op de hoogte te houden, is er ook een eigen website: www.buurkracht.nl/norbertuswijk. Ga je deelnemen, dan kun je je (vrijblijvend) aanmelden en word je op de hoogte gehouden van de acties en activiteiten die georganiseerd. Daarnaast kun je er ook je energieverbruik bijhouden.

Was je niet in de gelegenheid om de informatiebijeenkomst bij te wonen, neem dan een kijkje op Facebook en/of www.norbertuswijk.nl.

Samen staan we sterker!

duurzaam norbertuswijkAls de buurtbewoners samen optrekken kunnen ze profiteren van elkaars kennis en ervaring. Samen inkopen kan bovendien een behoorlijk besparingsvoordeel opleveren.

En minstens zo belangrijk: samen is het ook gewoon gezelliger en zo leert de buurt elkaar nog beter kennen.

Enthousiast?

Meld je dan aan op www.buurkracht.nl/norbertuswijk. Wil je meer informatie of heb je nog andere vragen? Mail ons gerust via samenduurzaam@norbertuswijk.nl

Deze avond is mede mogelijk gemaakt door Jan Brouwer, Paul Coppus, Willem Faassen en Piet Berden (Club 63)

Piet Berden