Aftrap campagne PvdA Horst aan de Maas

28 januari 2018

Iedereen telt mee

Zaterdag 27 januari , de Vonkel in Grubbenvorst ademt al de sfeer van de aankomende Gekke Moandaag. De vergadertafel loopt vol met PvdA-ers uit Horst aan de Maas die vandaag hun akkoord geven op het toekomstprogramma 2018-2022, IEDEREEN TELT MEE.

In 18 pagina’s worden de achtergronden en de actiepunten voor de komend vier jaar beschreven bij de 8 basispunten van de Partij van de Arbeid Horst aan de Maas:

• Inwoners praten mee binnen de gemeente
  • Kracht van inwoners, wijken en dorpen krijgt de ruimte
  • Zorg is persoonlijk en minder ingewikkeld.
  • We maken werk van werk, iedereen heeft een talent.
  • Ieder kind heeft onderwijs dat bij hem past.
  • Iedereen kan meedoen, de gemeente ondersteunt waar nodig.
  • We zijn trots en zuinig op onze groene leefomgeving.
  • We werken en wonen zo snel mogelijk energieneutraal.

Een prima programma, 18 energieke kandidaten op de verkiezingslijst. We zijn er klaar voor.

ROODtrip

Terwijl Gijs de kandidaatstellingscommissie bedankt arriveert de #ROODtrip 2018, PvdA-statenlid Aleida Berghorst maakt weer haar openbaar vervoer toer door heel Limburg om live te checken hoe het ervoor staat met het OV in Limburg. Met haar vestigen wij in Grubbenvorst de aandacht op de niet bestaande busroute Grubbenvorst-Horst vv.

En zetten we de volgende stap naar een station Grubbenvorst (OV- toegangsweg voor de Greenport campus).  De bewegwijzering is er al ….   23 februari moeten belangrijke beslissingen in de provincie de realisatie mede mogelijk maken. De PvdA rekent op medewerking van diverse partijen.

Vergaderen, besluiten nemen, samen de straat op, in gesprek met inwoners ……… Aan de arbeid voor een sociaal en groen Horst aan de Maas.